26 Ocak 2011 Çarşamba

BİSKÜVİ

Malzemeler
1 çay bardağı pekmez
1 adet yumurta
125 gr tereyağı
1 çay kaşığı tarçın
Yarım limon suyu
200gr buğday nişastası
1 çay kaşığı karbonat
Aldığı kadar un

Ben bu bisküviyi bebe bisküvisi olarak da kullanıyorum. Bebe bisküvisi yaptığımda içine tarçın koymuyorum sadece.

Yapılışı
Bütün malzemeleri karıştırıp hamur yoğuruyorum.
Bazen ekmek yapma makinemin hamur yoğurma ayarında da yoğuruyorum.
Hamurun yumuşak ele yapışmayan bir hamur olması gerekiyor.





Hazırladığım hamuru merdaneyle açıp kalıplarla kesiyorum.

175 derece önceden ısıtılmış fırında 15-20dk kadar pişiriyorum. Benim tepsimle iki tepsi çıkıyor. Malesef ya ikinciyi yaparken ilk tepsiyi, ya da ilk tepsiyle pişenleri yerken iknciyi yakıyoruz :( ve bizim bisküviler hep yarım ölçü oluyor
:(


pişirdikten sonra cam kavanoza koyuyorum, 1hafta kadar taze kalıyor, belki daha uzun sürede kalabilir ama bizim evde max. 1 hafta kaldı bu güne kadar:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder