26 Ocak 2011 Çarşamba

DOĞAL BESLENELİM

Yediğimiz pek çok hazır gıdanın içinde bulunan, bize hoş ve zararsız gösterilmeye çalışılan katkı maddelerinin vücudumuza verdiği zararların gün geçtikçe daha çok farkına varmaya başlayınca,ailece hazır gıdalar tüketmemeye özen gösterir olduk. Fakat; çikolata, bisküvi, şeker, dondurma, cips vs. gibi saymakla bitmeyen bu ürünlere damak tadımızın alıştığını ve belirli periyotlarda yemeyince tabiri caizse aşerir derecede canımızın istediğini fark edince birşeyler yapmam gerektiğini anladım.

İki çocuk annesi ben, ne yapar nasıl yaparım da çocuklarımı bu zararlı maddelerden uzak tutarım diye düşünür oldum. Marketlerden aldığımız paketli her ürünün daha sağlıklısını evde yapabileceğime inanarak yola çıktım. Şimdilik yapabildiklerim sınırlı fakat kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Benim gibi düşünen çabalayan birileri varsa onlara da yardımcı olmak adına buraya yazıyorum.

Bilinmesi gereken şu ki; radikal kararlar aldığınızda çevrenizden asla destek görmüyorsunuz hatta insanlar size dalga geçen gözlerle bakıyor. Çocuğuma uzatılan çikolatayı, şekeri reddettiğimde, "ben yedirmiyorum" dediğimde, insanlar bir yarışı kazanmışcasına mutlulukla gözlerime bakıp "sen istediğin kadar yedirme büyüyünce yiyecek zaten" diyorlar.Eminim bu sözün arkasından gelen sukünet sırasında içlerinden kahkaha atıyorlar.

Ben, yılmadan çocuklarımı en az zararla büyütme çabasındayım. Henüz 2 yaşında ve 6 aylık olan yavrularımı küreselleştikçe insanlarına zarar veren dünyada, en zararsız şekilde yetiştirme gayreti içindeyim.

4 yorum:

  1. Biz çocuklarını çöplerle doldurmayan anneler olarak bir okulmu kursak napsak.ileride yeme ihtimali var diye şimdiden ben elimle çocuğumu niye çöplüğe çevireyimki.Biz niyet eetik Allah c.c. bize kapılar açacaktır bizim yavrularımızda aklı erdiğinde artık kendileri damak tadlarında olmadığından istemeyecektir öyle şeyleri inşAllah.

    Leziz tariflerini bekliyoruz kulaktan dolma olmuyordu bu işler çok iyi yapmışsın blog açmakla.Tebrik ve teşekkür ediyorum.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Bizim yavrularımızın akılları erdiğinde umarım hala temiz gıdalar bulunabiliyor olur. Ben çok şüpheliyim. Neler yemişiz biz bugüne kadar, neler yedirmişler bize farkettirmeden...

    Yediğimiz herşeye şüpheyle yaklaşmalıyız. Bu ne, kim üretiyor, nerede ve nasıl üretiliyor, içine hangi maddeler koyuluyor...

    Tabiki yaptığım hiçbir tarif mükemmel olmuyor ama en azından elimizde olanın en iyisi diye düşünüyorum.
    Afiyetle...

    YanıtlaSil
  3. Canlarım benim, biz iyiye ve güzele niyet ettik. Allah da yardımcımız olacak ... Yavrularımız da Allah'a emanet olsunlar..

    YanıtlaSil