8 Şubat 2011 Salı

GÖĞÜS UCU ÇATLAKLARI

Şu yukarıda ki başlıktan ben neler çektim kimse bilemez. Ben biliyorum diyen de bilemez. Rabbim yol gösterdi de ikinci çocuğumda çekmedim. Bunu paylaşmalıyım, yazmalıyım, yaymalıyım, duyurmalıyım ki bu acıları çeken son kişi ben olayım.

Oğlum dünyaya geldikten sonra ki ikinci emzirmemdi, bir çığlık koptu, bir canım yandı neye uğradığımı şaşırdım. Daha önce kimse bana böyle bir acının varlığından bahsetmemişti. İlk ve son sanmıştım ama meğer bitmek bilmeyen acıların en hafifiymiş. Sonraki iki ay boyunca her iki saatte bir oğlumu emzirmeye başlarken dayanılmaz bu acıyla başbaşa kaldım. Doktorlara göre 10 günde geçecekti acılar. Çocuk kan emiyordu, zararsız dediler. Çeşit çeşit kremler tavsiye ettiler. Her doktor ayrı bir kremi önerdi hepsini aldım kullandım. Herbir kremi de kullandıktan sonra silmeye gerek yok deniyordu, bebek için zararsızmış.

Ah kafam ahh... Neden çalıştırmadım seni, neden teslim oldum sorgusuz sualsiz.
Kremlerden şifa olmayınca sıra geldi tabiri caizse kocakarı ilaçlarına. Karbonatlı su ile sil, kakao yağı sür, zeytinyağı sür, vs...

Hele birgün yaşlı bir teyze geldi, dua okuyalım dedi nazardır dedi. İşin ilginci dua için birinin evinden kullanılmış mutfak bezini haberi olmadan almak gerekiyormuş, yani çalmak. Bir yakınımızdan geri vermek düşüncesiyle aldık, aslında çaldık. Allahım sen beni affet. Öyle bir acıydı ki kurtulmak için kim ne derse yaptım.
Sonra bu teyze çok güzel dualar okudu, tekbirler getirdi ama bi yanlışla. O pis bezi göğsüme sürüyor 'istediğin buysa al istediğin buysa al' diyordu. Bunları yaşadığım için çok utanıyorum. Allahım sen affet beni.

Yahu kadın sen güzel güzel dua okumak varken ne karıştırıyosun saçma sapan hurafeleri araya. Neyse kadın gidince aklım başıma geldi ama çok geçti artık. Dahası da var da yazıp sayfamı kirletmeyim.
Demek istediğim bunların hiçbirine gerek yokmuş.

Çok basit bir yolu varmış. Uzun araştırmalar sonucu Elhamdülillah ikinci çocuğumda değil 1gün, 1 saat bile acı çekmedim. İşte yapmanız gerekenler;


Bebeğiniz doğduğunda ilk emzirmeden önce göğüs ucu şekillendirici ile göğüs uçlarınızı büyütün. Bu işlemi yaklaşık 1 hafta her emzirmeden önce tekrarlayın. Birtek bu resimi buldum, bu markanın reklamını yapmak değil amacım, başka markalarda var. Fiyatı 15-20tl arası değişiyor.


Sonrasında da asla göğüs pedi kullanmayın. Bu göğüs kalkanını kullanın. Bununda birkaç markası var, marka hiç önemli değil ben en ucuzunu aldım.
Eskiden büyükler ceviz kabuğunun yarısının içine zeytin yağı sürer onu koyarlarmış. Bu da aynı mantık sadece biraz daha rahat ve teknolojık olanı.

İşte bu kadar...
Çatlak ne bilmeyeceksiniz. O benim çektiğim acılarla siz tanışmayacaksınız ve çocuğunuzu emzirmek işkence gibi gelmeyecek zevkle istekle emzireceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder