11 Şubat 2011 Cuma

LİMONATA

Reklamlarda her D....AY lim-mo-na-taaaa ta tata ta ta ta taaaaa dediğinde canım ister, bayılırım ben limonataya. Tabi o reklamda ki markayı elinize aldığınızda bakın içindekiler kısmında neleeerr nelerrr yazar, yazmayanlar da cabası.

Aşağıdaki tariften limonata yaptığınızda içindekiler kısmında sadece;
İÇİNDEKİLER; Limon, Su, Şeker yazar.
Şarkısı da şöyle;

DO-ĞAL-AY LİMONATAA TA TATA TA TA TA TAAAAA :D

Bunca gevezelikten sonra gelelim
MALZEMELER
4 adet limon
1,7litre su***
1su bardağı şeker


Öncelikle limonları rendemizin küçük bıçaklı kısmında rendeliyoruz. En sevmediğim iş bu, ama limonata içmek olunca sonunda değer. Oğlum konu mankemimiz bugün.

Akşam yemeği öncesi yapıldığı için resimler karanlık ve kötü. Olsun fotoğraf yarışmasına katılmıyorum ya...


Sonra rendelediğimiz limon kabuklarını şekerle bir güzel ovuyoruz. Diğer yandan da limonları sıkıyoruz.




Sıktığımız limonların suyunu, limon ve şeker ezmesinin içine döküp, suyu da ilave edip şeker eriyene kadar karıştırıyoruz. Sonra bu karışımı bir tülbentten süzüyoruz. Resmini çekemedim çünkü tülbent oğlumun saldırısına uğradı.




***1,7litre yaklaşık bir ölçü. Limonsuyu, şeker ve su eklediğimde elimde 2litre içecek olacak şekilde ayarlıyorum ben suyu.


Ve limonata hazır.
İç iç doyamazsınız tadına.
Afiyetle...

3 yorum:

  1. vildancım ne kadar zormuş ya bir limonata yapımı.Maşallah sana ya.Valla 1 çocukla bişeye vakit bulamayanlara kapak ol sen.
    meyva sıkacağıyla limonu sıksak suyu böyle yapsak arka çöp kısmına atılan posayı alıp rendelenmiş gibi kullansak olmazmıki böyle zormuş ya.
    Banada herşey zormuş ya :)

    YanıtlaSil
  2. :) Büşracım süpersin... Hiç düşünmemiştim, denemek lazım, belki olur.
    Benim eşimde zor gelen işler için süper fikirler üretir, sende de potansiyel varmış. Çok güldüm ama fikire bayıldım deneyeceğim inşaAllah.

    YanıtlaSil
  3. ben keke katıyom o posaları :)

    YanıtlaSil