4 Şubat 2011 Cuma

TAHİNLİ FINDIK EZMESİ

Harika bir tarif, hem çocuğunuz hem siz bayılacaksınız.
Marketlerde Lalinella adıyla satılan tahinli fındık ezmesine bayılan eşimin onayından geçtiği için daha kesin yazıyorum, MÜKEMMEL:D

MALZEMELER
1su bardağı kavrulmuş fındık
Yarım su bardağı pudra şekeri
Yarım su bardağı tahin
İsteğe bağlı olarak 50gr tereyağı (ben kullanmadım)

YAPILIŞI

Fındığı rondoya koyuyoruz ve rondomuzun en hızlı ayarında 15 dakika kadar eziyoruz. Benim eski rondomda 30dk filan gerekiyordu, bıçağı kötü olduğu için.Yenisi ile 15dk sürdü çok sevindim. Fındığın iyice ezildiğine kanaat getirdikten sonra içine pudra şekeri ve tahini de ekleyip 15dk daha eziyoruz.


Ben mutfaktayken sevgili oğlum hep tezgahın üzerinde oturur bu ayaklarda ona ait:)


Tahin ve pudra şekerinden sonraki hali.
Pudra şekeri kullanıyorum, çünkü toz şeker tahinin içinde erimiyor ve pütür pütür ağıza geliyor yerken. İsterseniz bu aşamada önceden eritip soğuttuğunuz tereyağını da ekleyip bir süre daha karıştırın. 1saat kadar dolapta bekletin.


Yemek için sabırsızlanan oğlumdan fırsat bulup çektiğim fotoğraflarım biliyorum çok kötü, fakat yapacak birşey yok. Ya fotoğraf makinemi elimden almaya çalışıyor ya da yaptığımı yemeye çalışıyor, buyüzden iki arada bir derede resim çekiyorum.


Ve mutlu son.
Afiyetle...

2 yorum:

  1. HARİKA GÖRÜNÜYOR, ELLERİNE SAĞLIK CANIM -HİLAL

    YanıtlaSil
  2. harika gerçekten bigün bir araya gelirsek yapıp getireyim inşaallah.
    Cipsler kötü refereans oldu ama aslında öyle gevrek olmuyorlar. çıtır çıtır oluyorlar ama bir gün önceden yapıp evdekiler tüketmesin diye buzdolabı poşetine koyup buzdolabında bekletince o hale geldi.

    YanıtlaSil